Weten wie je klanten zijn en waar ze wakker van liggen, is de helft van het verkoops-proces.
Ik weet zeker dat je toen je bedrijf startte en klein was, je elke klant zeer goed kende en wist wanneer het de verjaardag van de dochter was.
Om dit niveau te bereiken nadat je bedrijf gegroeid is, moet je investeren in tools die zulke detailkennis nog steeds mogelijk maakt met grote volumes.
BIG DATA
Het verzamelen van alle informatie die je hebt over je klanten en die ten volle exploiteren wordt vandaag trendy omschreven als "big" data.
Laat je echter niet afleiden door BIG want het draait niet altijd om de hoeveelheid data, dan wel om de snelheid van verwerking, complexiteit, verscheidenheid van de data en het feit dat ze niet noodzakelijk op een structurele manier is opgeslagen in een database.
TIP : Verzamel enkel de data waarmee je (in de toekomst) actie wil/kan ondernemen.
Actieplan
adekSpo bvba | Armand De Weerdtstraat 25 | 2845 Niel (Antwerpen) | België
t. +32 3 808 02 89 | m. +32 485 74 17 21 | info@adekspo.be | Google+
BE-0544 334 009