Marketing & social
consultancy_overzicht

Converseren met je klanten

'Conversational marketing' lijkt weer zo'n buzz word maar het is écht wel meer. Er wordt veel over gepraat en geschreven maar misschien toch mijn korte definitie, die op geen enkele wijze de pretentie heeft om de enige correcte te zijn :

"een hoogst iteratieve, web-gedreven marketing strategie waarbij gebruikersnoden het design, de inhoud en het gebruikte medium bepalen, waarbij analyse de inhoud stuurt en klanten lange-termijn gesprekspartners zijn."

 

Wat betekent dit concreet ?

Klanten zijn lange-termijn gesprekspartners omdat :

  • klanten zelf kiezen om in contact te blijven.

Voorbeelden : Facebook-likes, e-mail registratie formulier

  • klanten krijgen nuttige kennis en waardevolle informatie of gratis goodies en coupons in ruil
  • klanten worden uitgenodigd om deel te nemen. Het bedrijf start discussies en informeert.

 

Analyse stuurt de inhoud

Het internet, naast een persoonlijke discussie, laat je bij uitstek toe een boodschap te verkondigen, kijken hoe je publiek reageert en je volgende boodschap hieraan aanpassen.

Met analytische tools, logbestanden, enquêtes, etc., kan je gegevens gebruiken om uw bericht en product te tweaken en te verfijnen.

 

Gebruikersbehoeften bepalen de inhoud, medium

en design

Dit klinkt als "grote-bedrijven-prietpraat". Huiver !

Maar we zien nog te vaak elke dag ego-gedreven productontwikkeling en marketing. Het is toch niet omdat de CEO vindt dat 16-pagina's tellende infobrochures cool zijn, dat je doelgroep het daarmee eens is. Sta toe dat je publiek bepaalt wat je doet en hoe, en niet je ego.

 

Omni-channel

Gebruik alle kanalen die je gesprekspartners gebruiken, op een consistente manier zodat de 'user experience' overal dezelfde is.

 

 

Contact

m. +32 485 741 721

skype : tony_spiloes

e. tony@adekspo.be

adekSpo bvba | Armand De Weerdtstraat 25 | 2845 Niel (Antwerpen) | België

t. +32 3 808 02 89 | m. +32 485 74 17 21 | info@adekspo.be | Google+

BE-0544 334 009

GRATIS BOEK

over

CONVERSATIONAL MARKETING

The Cluetrain Manifesto

 

"I've seen the future of business, and it's The Cluetrain Manifesto" - from the foreword by Thomas Petzinger, Jr. - author of the New Pioneers.

adekSpo's Blog

Mijn kijk op beurzen

Weetjes, tips en voorbeelden.

Book an appointment with adekspo using SetMore